onsdag 12 januari 2011

3-2=3 ??

I dag började dagen som alla andra dagar, promenad med hunden.

Det som skiljer den här dagen mot många andra dagar, i alla fall de senaste 75 dagarna, är att livslusten börja komma tillbaka lite smått. Det är faktiskt lite ljusare på kvällarna och på något konstigt sätt så känns det som det är vår i luften. Jag vet att det är ganska många som inte håller med mig, bland annat granntanten. Var inne till henne på en fika förut och när jag yttrade "vad härligt det är ute, känner du att det är vår i luften "så tittade hon på mig som om jag vore galen."Det är -4 grader ute" sa hon med en lätt irriterad röst.

Eftersom jag i dag var på ett sånt fantastiskt humör(om man jämför med föregående 75 dagar) så beslöt jag mig för att påbörja "Den stora utrensningen" Kan ni förstå hur man kan rensa tre normalstora lådor, som är fyllda med underkläder. Så att två coop påsar blir överfyllda med skräp, men ändå är lådorna fortfarande fyllda till brädden, nej jag vet, jag fick inte heller i hop den ekvationen.

Nej gott folk, nu ska jag laga lite mat till familjen. Lax och ris blir det.











Inga kommentarer: